hétfő, május 07, 2007

Egy hirtelen jött koncert


Múlt hét hétfő délután még a munkahelyemen voltam, mikor Bill rámcsörgött, hogy megkérdezze, ugye nem szeretem Ricky Martint. ;-)
A munkahelyén ugyanis felajánlottak négy jegyet az aznap esti koncertre, amiből kettő lehetne az övé is akár. Mondtam neki, miért is ne, menjünk, én szeretem a latin zenét, biztosan nagyszerű lesz. Vonakodva hát - csakis miattam, de elfogadta Bill a két jegyet, így munka után egy órával már az Air Canada Centre-ben ültem, a koncert kezdetét várva.

Ez a koncert a Black and White turné egyik állomása volt, ami azóta is folyamatosan zajlik, nagy sikerrel.
Én igazán élveztem a koncertet, habár kicsit más zenét kaptam, mint amit vártam. Igaz, nem is követem Ricky Martin zenéjét, így fogalmam sem volt, merrefelé tart mostanság. Érdekes volt, hogy az est folyamán kétszer is beszélt hosszabban a közönséghez, igen elmélyülten, komolyan. Egyrészt magáról, arról, hogy 12 éves kora óta része a showbiznisznek és sokáig magával is ragadta ez az őrület, de ma már nagyon igyekszik minél többet befelé nézni, és az igazán fontos dolgokkal foglalkozni az életben. Beszélt arról, mennyire hálás az életnek, igyekszik köszönetet mondani minden egyes napért, és nagyon jól érzi végre magát újra a bőrében. Fontos számára, hogy jó dolgokat tegyen az életben, s mivel lehetősége van rá, áldozzon is ezekért. Szerinte ha csak gondolunk a jó dolgokra, minél többen, minél többször, már attól is jobb lesz a világ. Erre ösztökélte a közönségét többször is.

Ezeket a is monológokat nem egyszer egy-egy pörgősebb szám után mondta el, így azt kell mondjam, nem igen volt olyan, hogy fél órán át mindenki magánkívül táncol, mert Ricky hamar lehiggadt és le is lassított. Azt éreztem, hogy az egyik elsődleges célja nemcsak az, hogy egy fergeteges bulit csapjon (no azért az sem volt mellékes), hanem hogy üzenjen a közönségének, átadjon valamit. Persze volt fenékrázás is elég, de az összkép - számomra - nem erről szólt.

A zene érdekes és szerintem változatos volt, egy-kettő még majdnem Billnek is tetszett. :-)))) A latinos zene mellett volt egy kis rock, sőt brazíliai és afrikai ritmusok is. Abban mindketten egyetértettünk, hogy Ricky Martin nagyon jó showman, és a belőle áradó pozitív energiából mindenkinek jutott a hatalmas arénában.
A koncertbevételek egy része a Ricky Martin Alapítványhoz kerül, ahol a gyermekek jólétét igyekeznek támogatni szerte a világban, különös tekintettel a szociális ellátásra, egészségre és oktatásra.

Jó show volt, jó hanggal, jó zenével és egy jó emberrel. :-)

Nincsenek megjegyzések: